mandag, maj 01, 2023

Pladesamlerne - en larmende minoritet *Ny podcastserie*


 Udover at være jazzblogger er jeg også pladesamler. Jeg samler ikke kun på jazzplader - men også på andre genrer. I det hele taget fascinerer samleriet mig. Derfor har jeg lavet en podcast, hvor jeg taler med andre pladesamlere. Der er mange der samler på plader. Her i podcastserien kan du møde nogle vilde samlere der er lidt ud over det normale. I den første sæson har jeg bla. talt med nogle musikere, der udover at spille musik også lytter til meget musik og derfor har fået en stor pladesamling. Jeg har også mødt samlere der fokuserer på italo, heavy, reggae og singler. 

I første afsnit er det jazztrommeslageren Kresten Osgood der udover at have stor pladesamling også har nogle skarpe synspunkter i forhold til samleriet. 

Det er en tale-podcast - altså uden musik. I stedet kan man høre musikken der tales om, på en playliste på Spotify eller Tidal.

Podcasten kan fanges på Spotify, Apple, Google og Podimo. 











Pladesamlerne Podcast på Apple

Pladesamlerne Podcast på Spotify

Kresten Osgood playliste på Spotify

Kresten Osgood Playliste på Tidal

Ingen kommentarer: