søndag, oktober 06, 2024

The story of jazz by JAZZNYT: 2009 - en playliste

Jeg er nået til den anden playliste i Jazznyts minutiøse gennengang af jazzen. Det handler om 2009.  Det var året hvor Jakob Bro udgav albummet Balladeering, som jeg kaldte “en magisk og smuk plade” i min anmeldelse her på bloggen. Det var også i 2009, at Anders “AC” Christensen udgav sit hidtil eneste album i eget navn, Dear Someone, hvor han var sammen med Aaron Parks og Paul Motian. Et stærkt og eviggyldigt album. Carsten Dahl lavede sammen med Mads Vinding og Alex Riel, det skønne trioalbum In our own sweet way.


Det var tre eksempler på noget af den gode jazz fra 2009. Du finder en masse andet spændende på playlisten med alt fra Iggy Pop til Keith Jarrett over Lotte Anker og Caroline Henderson.


Nu mangler jeg kun at lave 98 playlister, hvor jeg pløjer 100 års jazzhistorie igennem på The story of jazz by JAZZNYT playlisterne. Lige nu er 1979 i pipelinen.

Playlisten JAZZ2009 på Spotify

Ingen kommentarer: