mandag, august 02, 2010

Blogkolleger

For nylig stødte jeg på bloggen Jazzwrap.blogspot.com. Jeg blev straks imponeret over de mange gode artikler der er på bloggen. De er forholdsvis korte, velskrevne og interessante. De skriver både om nyt - som feks. anmeldelser af helt nye plader og gammelt - som feks. en guitarweek, hvor der hver dag er en artikel om en ny guitarist. Det var her jeg faldte over bloggen. For de havde en en dag skrevet om min guitarhelt Jakob Bro. Udover at de skrev om at par af Bro's plader, så var der også et miniinterview.
I det hele taget er der skrevet meget om ikke-amerikansk jazz på bloggen. På det seneste har de skrevet om både Phronesis og Skyphone, hvilket også vidner om den store diversitet der er på det de skriver om.
Jeg troede at det var en engelsk blog, men for at være sikker røg der en mail afsted til dem. Der er to skribenter på bloggen; Kristopher Spencer og Stephan Moore (Vern). De er begge amerikanere med en svaghed for kunstnere som Dave Douglas og Jason Moore. Deruover dyrker de gerne den europæiske og fjernøstlige musik.
De er nu tilføjet min linkliste
jazzwrap.blogspot.com

Ingen kommentarer: