onsdag, april 15, 2020

Ibrahim Electric: Time Machine (Stunt) LP/CD/DL/stream

Her i slutningen af april skulle jeg have været til koncert med Ibrahim Electric. Som så meget andet i disse corona-tider, er den koncert aflyst. Jeg havde glædet mig meget, da det er lang tid siden, at jeg sidst har hørt dem live. Ibrahim Electric er et band jeg har oplevet mange gange på en scene gennem årene, De har været en solid og fed oplevelse hver eneste gang. Nu kan jeg istedet glæde mig over deres nye og tiende album Time Machine. Det er tre år siden, at jeg skrev om albummet The Marathon Concert, der samlede op på bandets karriere.

Derfor er det også ekstra fornøjeligt at høre, at bandet endnu en gang rykker lidt ved Ibrahim Electric-lyden. Ikke meget. Men lige præcis nok til, at der måske mere end nogensinde er rykket ved hammond-guitar-trommer formen, da Jeppe Tuxen denne gang også spiller på Moog og Wurlitzer - så det også kan høres. Som feks. på discobangeren Disco Mystique. Bare rolig. Ibrahim Electric er stadig den højenergiske Hammond-trio, hvor der både er boogaloo, blues, soul og rock, der kan høres i den feststemte trio. Niclas Knudsens fantasirige guitarspil og Stefan Pasborgs eventyrlystne trommespil er udsøgte oplevelser. Time Machine er endnu et stærkt Ibrahim Electric album.

Ingen kommentarer: