onsdag, januar 22, 2014

Musicmusicmusic: Buen Sabor (Hoob Jazz)

Jeg havde et voldsomt crush på Esbjörn Svensson Trio i starten af nullerne. Jeg kunne ikke få nok. Så hvis der dukkede noget op, der mindede lidt om E.S.T. åd jeg det råt. Enter Musicmusicmusic, der i 2005 udsendte deres andet album What's a good boss anyway? Suverænt fed plade. Nu har trioen eksisteret i 10 år og jeg har fået deres 7. plade til anmeldelse. Min E.S.T.-fascination har ikke lagt sig. Det er ikke derfor at Musicmusicmusic anno 2014 er interessante for mig. Det er nemlig noget helt andet der sker her.

Pianisten Fabian Kallerdahl har som vanligt skrevet musikken. Michael Edlund tager sig af trommerne og Josef Kallerdahl tager sig af bassen. Fabian drypper undervejs lidt elektronik i flygelet. Musikken bæres frem med humor og afdæmpet selvhøjtidelighed. Buen sabor betyder God smag på spansk. Som i et godt spansk måltid er der fuldt knald på. Farverne er tydelige og smagsnuancerne er mangfoldige. Basis er gode råvarer der bruges nænsomt uden at blive ødelagt. Det er blevet et trioalbum der stikker ud i mængden. Et meget passende jubilæumsalbum.

Ingen kommentarer: