torsdag, juli 08, 2021

Emil de Waal: Vente (April Records) LP/CD/DL/stream

 

Giv mig en slåbrok af den blødeste silke

og nogle tøfler i matchende farve med frotté der smyger sig om fødderne.

Giv en lænestol der er lige så dyb som Marianergraven

Og giv mig en pibe med…nå ja tobak!

Så går du over til pladespilleren

og sætter Emil de Waals ny plade på.


Jeg læner mig tilbage i dybe lænestol

og slapper helt af.

Jeg vidste ikke at jeg havde ventet på Vente som albummet hedder

og Nulles klarinet.

Den er både skarp, smuk og skrøbelig

og let at lytte til - ligefrem og melodisk.


Jeg er tilstede

og Emil de Waal folder et mønstret tæppe ud.

Dan Hemmers orgel kommer ind

Og Gustaf Ljunggren gør mere end det meste.

Jeg lytter igen og igen og igen

og har hørt en af årets fede danske jazzplader.

Bandcamp

Ingen kommentarer: